شمع 17 سالگی و شمع طلایی

شمع 40 سالگی شمع همانطور که کارلینگ در بررسی اخیر خود از آخرین کتاب رومر آزاد برای از دست دادن ("کتاب درسی نظریه مارکسیستی معاصر" پانوشت 4) بیان می کند، "مارکسی...

123
بازدید :117
چهارشنبه 13 بهمن 1400زمان :18:34
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

شمع 40 سالگی

شمع همانطور که کارلینگ در بررسی اخیر خود از آخرین کتاب رومر آزاد برای از دست دادن ("کتاب درسی نظریه مارکسیستی معاصر" پانوشت 4) بیان می کند، "مارکسیسم استاندارد معاصر" رومر "کوهن در مورد تاریخ به اضافه رومر در مورد طبقه و استثمار" است. بنابراین، یک راه معقول برای ادامه، ممکن است شروع با تعریفی خاص از rcm باشد، که متمایز بودن مدل های نظری بازی و فردگرایی روش شناختی آن ها را به رسمیت می شناسد، اما بدون پیش داوری در مورد ظرفیت این پارادایم برای وارد شدن به یک اتحاد ثمربخش با یک نظریه تغییرات اجتماعی و فرآیند تاریخی از خارج از مرزهای متمایز روش شناختی آن. این امر در وهله اول ما را با سه نامزد اصلی برای گنجاندن باقی می گذارد: جان رومر، جان الستر، و (اخیرا) آدام پرژورسکی. مورد دوم با تردید در نظر گرفته شده است، زیرا، اگرچه او گاهی اوقات مدل انتخاب عقلانی را به افراط هایی می برد که حتی رومر آن را در نظر نمی گیرد، اما او کمترین سازگاری را در بین این سه مورد در پایبندی خود به پارادایم دارد، زیرا تحلیل های سیاسی مهمی انجام داده است که چنین نیست. بر پارادایم تئوری بازی تکیه می کنند و در صورت وجود، توسط خواسته های نظری مدل تضعیف می شود. در ادامه، تمرکز عمدتاً روی رومر خواهد بود، که واضح ترین و جامع ترین شرح از پارادایم rcm را با گشت و گذار در الستر و پرژورسکی ارائه کرده است، زمانی که آنها به روشن شدن یک نکته مهم کمک می کنند یا صریحاً از رومر به روشی مهم فاصله می گیرند. اریک اولین رایت صرفاً به این دلیل که شکل گیری نظری او در مرحله حساسی از گذار است، از بررسی کنار گذاشته می شود: کتاب اخیر او کلاس ها، که نظریه ای از طبقه را بر اساس مبانی نظریه بهره کشی رومر ساخته بود، تقریباً بلافاصله دنبال شد. توسط مقاله ای با همکاری اندرو لوین و الیوت سوبر که ادعاهای توضیحی فردگرایی روش شناختی را عملاً به نقطه انحطاط می رساند. پی نوشت5، ارتباط برنر و کوهن با این گروه اصلی هنوز ایجاد شده است و زمانی که به این گروه برسیم مورد بررسی قرار خواهد گرفت. پرسش از برخورد rcm با تاریخ. رومر نوشته است که «فردگرایی روش شناختی»، به ویژه در حالت «نظریه بازی» خود، برای توضیح ماتریالیسم تاریخی و «گزاره های کلیدی» آن ضروری است: او معتقد است، «مسائل کلیدی ماتریالیسم تاریخی» مستلزم ارجاع به اشکال خاص مبارزه طبقاتی و. پس اجازه دهید بگوییم که تفاوت مشخصه rcm یک نظریه بهره برداری و کلاس است که در آن حالت های مختلف بهره برداری و طبقات به طور منطقی بر اساس اصول تحلیل نظری بازی ایجاد می شوند. این به هیچ وجه rcm را به یک استراتژی صرفا روش شناختی کاهش نمی دهد. برعکس، همانطور که خواهیم دید، شکل نظریه rcm تا حد زیادی ماهیت آن است، و در مفروضات نظری بازی آن تزهای ماهوی حیاتی در مورد جهان اجتماعی نهفته است. گریزان بودن هویت متمایز rcm ممکن است با کمبود خاصی از خودآگاهی انتقادی در میان پزشکان آن ارتباط داشته باشد. آنها به طور قابل ملاحظه ای نسبت به تاریخ و زمینه ایده ها به طور کلی، و ایده های خود به طور خاص بی احساس هستند. و عموماً تمایل دارند در یک جهان بسیار باریک بحث باقی بمانند. شمع 40 سالگی

شمع 31 سالگی

شمع شیمی و فیزیک زیادی پشت زیبایی و نور شعله شمع نهفته است. در حقیقت، صدها سال است که دانشمندان مجذوب شمع ها شده اند. در سال 1860، مایکل فارادی مجموعه سخنرانی های معروف خود را در مورد تاریخچه شیمیایی یک شمع ارائه کرد و ده ها اصل علمی را از طریق مشاهدات دقیق خود از یک شمع در حال سوختن به نمایش گذاشت. در اواخر دهه 1990، ناسا تحقیقات شمع را به اوج جدیدی رساند و آزمایش های شاتل فضایی را انجام داد تا در مورد رفتار شعله شمع در ریزگرانش اطلاعات کسب کند. دانشمندان در دانشگاه ها و آزمایشگاه های تحقیقاتی در سراسر جهان به انجام آزمایش هایی با شمع ها ادامه می دهند تا درباره شعله های شمع، انتشار و احتراق اطلاعات بیشتری کسب کنند. و البته، هزاران دانش آموز هر ساله اصول گرما، نور و احتراق را از طریق پروژه های علمی مدرسه شامل شمع بررسی می کنند. همه موم ها اساساً هیدروکربن هستند، به این معنی که تا حد زیادی از اتم های هیدروژن (H) و کربن (C) تشکیل شده اند. وقتی شمعی روشن می کنید، حرارت شعله، موم نزدیک فتیله را ذوب می کند. سپس این موم مایع توسط عمل مویرگی فتیله کشیده می شود. گرمای شعله، موم مایع را تبخیر می کند (آن را به گاز داغ تبدیل می کند)، و شروع به تجزیه هیدروکربن ها به مولکول های هیدروژن و کربن می کند. این مولکول های تبخیر شده به داخل شعله کشیده می شوند و در آنجا با اکسیژن هوا واکنش می دهند و گرما، نور، بخار آب (H2O) و دی اکسید کربن (CO2) ایجاد می کنند. تقریباً یک چهارم انرژی ایجاد شده در اثر احتراق شمع با تابش گرما از شعله در تمام جهات خارج می شود. گرمای کافی برای تابش مجدد و ذوب موم بیشتر ایجاد می شود تا فرآیند احتراق ادامه یابد تا زمانی که سوخت مصرف شود یا گرما از بین برود. زمانی که برای اولین بار شمع روشن می کنید چند دقیقه طول می کشد تا این فرآیند احتراق تثبیت شود. شعله ممکن است در ابتدا کمی سوسو بزند یا دود کند، اما هنگامی که فرآیند تثبیت شد، شعله به طور تمیز و پیوسته به شکل یک قطره اشک آرام می سوزد و دی اکسید کربن و بخار آب را منتشر می کند. شعله شمع بی سر و صدا یک ماشین احتراق بسیار کارآمد است. اما اگر شعله هوا یا سوخت خیلی کم یا بیش از حد دریافت کند، می تواند سوسو بزند یا شعله ور شود و ذرات کربن نسوخته (دوده) قبل از احتراق کامل از شعله خارج می شوند. شمع 31 سالگی



مشاهده پست مشابه : شمع 16 سالگی و شمع جار و شمع دست ساز
نظرات این مطلب
نام
ایمیل (منتشر نمی‌شود) (لازم)
وبسایت
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) :S
نظر خصوصی
شمع 17 سالگی و شمع طلایی شمع 17 سالگی و شمع طلایی کد امنیتی

درباره ما
اطلاعات کاربری
نام کاربری :
رمز عبور :
آرشیو
خبر نامه


معرفی وبلاگ به یک دوست


ایمیل شما :

ایمیل دوست شما :



چت باکس




captcha


پیوندهای روزانه
  • آرشیو لینک ها
آمار سایت
  • کل مطالب : 576
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 30
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 545
  • بازدید کننده امروز : 450
  • باردید دیروز : 107
  • بازدید کننده دیروز : 98
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 1044
  • بازدید ماه : 3459
  • بازدید سال : 3845
  • بازدید کلی : 83839
کدهای اختصاصی